دانلود کتاب آزمایش‌های خانگی علمی و جذاب

کتاب «آزمایشگاه خانگی علوم» یا «آزمایش‌های خانگی علمی و جذاب» نوشته‌ی “استیو اسپنگلر” و گردآوری و ترجمه‌ی “محمد علیزاده”، توسط باشگاه علمی-پژوهشی فیزیک آریان پژوه منتشر شده است (همراه با تصاویر رنگی). مطالعه‌ی این کتاب به تمامی علاقه‌مندان به علوم، به ویژه والدین و معلم‌ها توصیه می‌شود.

شعار کتاب آزمایش‌های خانگی علوم این است که «بدون تجربه کردن نمی‌توان علوم تجربی را آموخت!»

در حالی که امروزه در تمامی جوامع علمی و صنعتی جهان، تأکید بر استفاده از آزمایشگاه‌ها و وسایل کمک آموزشی در هنگام ارائه‌ی مطالب علمی، در حال افزایش است، متأسفانه در مدارس و حتی دانشگاه‌های ما، شاهد آن هستیم که هر روز نقش و اهمیت آزمایش و آزمایشگاه‌ها، کمرنگ‌تر می‌شود. و این بدان معناست که ما هر روز از آموزش خلّاق و مؤثر دورتر می‌شویم.

در نظرسنجی‌های به‌عمل آمده از بسیاری از معلمان، اینچنین نتیجه‌گیری شده که مهمترین دلایل کمرنگ شدن آزمایشگاه در آموزش کشور، کمبود بودجه و کمبود زمان می‌باشد.

از این رو، کتاب حاضر که منبعی از آزمایشات بسیار جذاب و هیجان انگیز علمی است، و با ساده‌ترین وسایل و در کمترین زمان قابل اجرا می‌باشد، می‌تواند بسیار مفید واقع شود.
در این کتاب که در واقع گلچینی از مجموعه «آزمایشگاه خانگی استیو» می‌باشد، شما شاهد ۳۳ آزمایش جذاب علمی می‌باشید که برای اجرای آن به هیچ وسیله‌ی آزمایشگاهی نیاز نداشته و بسیار سریع و به سادگی می‌توانید در کلاس و حتی خانه اجرا کنید.


برای والدین

این مجموعه، لحظاتی شاد و به یاد ماندنی را برای شما و فرزندان شما ایجاد می‌کند. هنگامی که در یک فعالیت گروهی در خانه به انجام آزمایشات می‌پردازید، در حقیقت به خانواده‌تان یک سرگرمی علمی جذاب را هدیه می‌دهید. این سرگرمی در نهایت باعث افزایش خلاقیت و علاقه‌ی فرزندان شما به پژوهش می‌گردد. حتی در صورتی که فرزندان شما علاقه‌ی خود به تحصیل را از دست داده باشند، با انجام این آزمایشات، در کنار شما دوباره علاقه‌ی خود به یادگیری را بازخواهند یافت.

برای معلمان

همچنین انجام این آزمایشات در کلاس‌های درس نیز به معلمان عزیز توصیه می‌شود. در این مجموعه آزمایشاتی را خواهید یافت که بدون نیاز به تجهیزات آزمایشگاه، و با ساده‌ترین و در دسترس‌ترین وسایل، ساعات تدریس شما را به زیباترین خاطرات دانش آموزان تبدیل خواهد کرد؛ به طوری که همه در طول هفته منتظر شروع کلاس‌های شما باشند.


کتاب «آزمایشات خانگی علوم» شامل ۳۳ آزمایش علمی و جذاب است که عنوان برخی از آن‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  • آب ضد جاذبه
  • قدرت فشار هوا
  • حباب‌های ضد ضربه
  • فوران گدازه در زیر آب
  • پرتاب راکت به فضا
  • آبفشان اسرار آمیز
  • و …

نویسنده: استیو اسپنگلر
مترجم: محمد علیزاده
ناشر: باشگاه علمی پژوهشی فیزیک آریان پژوه
تعداد صفحات: ۱۱۴ صفحه
حجم دانلود: ۶ مگابایت


دانلود 


مشاهده و دانلود دیگر کتاب‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + نه =