سقوط شهاب سنگ در خاش – ایرانشهر

شهاب سنگ ایرانشهر شی نورانی آسمان

به گزارش افراد محلی، شب گذشته (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) برای لحظاتی آسمان بخش‌هایی از شهرستان‌های خاش و ایرانشهر را روشن شد. این شهاب‌سنگ در مرز بین خاش و ایرانشهر و به ویژه در بخش پشتکوه و کارواندر رویت شده است.

بر اساس دوربین‌های مدار بسته، یک شئ عجیب و نورانی در آسمان این منطقه از کشور ایران مشاهده شده است. این شئ آتشین همراه صدای مهیبی به زمین برخورد کرده است. طبق بررسی‌های اولیه، رخداد مذکور مربوط به سقوط یک شهاب سنگ نسبتاً بزرگ بوده است.


مشاهده فیلم سقوط شهابسنگ ایرانشهر در اینستاگرام

مشاهده فیلم سقوط شهابسنگ ایرانشهر در تلگرام


لحظه سقوط این شهابسنگ در حدود ساعت ۱۲:۲۵ دقیقه بامداد بوده است. همراه با برخورد نور و صدای زیادی نیز ایجاد شده است. جستجوگران محلی، هم‌اکنون به دنبال قطعات این شهاب‌سنگ هستند. احتمال متلاشی شدن شهاب سنگ در حین عبور از جو و پخش شدن قطعات آن تا شعاع چند کیلومتری وجود دارد.


اولین بارش شهابی سال ۱۴۰۰


با توجه به میزان نور و صدایی که گزارش شده، بایستی شهاب سنگ مذکور وزن نسبتاً زیادی داشته باشد. مردم محلی برای یافتن شهاب سنگ خاش-ایرانشهر دست به کار شده‌اند، اما تاکنون از پیدا شدن این تکه سنگ فضایی گزارشی به دست ما نرسیده است.

نکته‌ی جالب اینکه در شهرستان ایرانشهر، یک دهانه‌ی برخوردی شهاب سنگ بسیار قدیمی وجود دارد. این گودال، دهانه برخوردی زیروکی نام دارد.


نویسنده:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =